ANKARA – KESK’in yazılı açıklamasında, AKP iktidarının 10 yılı aşkın süredir sürdürdüğü fiili OHAL politikalarının, NATO zirvesi öncesi yoğunlaştığı vurgulandı. Savaş örgütü NATO’nun Ankara’da yapacağı zirve bahane edilerek, ülke genelinde yasaklamalar ve gözaltı operasyonları artırıldı. Ankara’da son bir haftadır fiilen sokağa çıkma yasağı uygulanırken, toplu gözaltılar sıkıyönetim dönemlerini andıran bir baskı ortamı yarattı.
Anayasal Hakların İhlali ve Muhalefetin Susturulması
Konfederasyon, gözaltıların anayasal hakların askıya alınması anlamına geldiğini belirterek, “Sıkıyönetim dönemlerinden aşina olduğumuz toplu gözaltı ve baskılar” ifadesini kullandı. Aralarında KESK üyelerinin de bulunduğu yüzlerce kişi, muhalif faaliyetleri nedeniyle hedef alındı. KESK, gözaltına alınanların derhal serbest bırakılmasını ve hukuksuz uygulamaların sona erdirilmesini talep etti.



































